کتاب‌های دانش آموزی فناوری نانو

دانش‌آموزان؛ با این ۱۰ کتاب برای آینده مجهز شوید!

فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری نانو می‌تواند انسان را در معرض انقلابی اجتماعی قرار دهد. می‌توان تصور کرد که در آینده با تولید میلیاردها نانوروبات، بخشی از فرآیندهای صنعتی و نیروی کار کنونی از رده خارج خواهند شد؛ کالاهای مصرفی به وفور یافت‌شده و ارزان‌تر و بادوام‌تر می‌شوند؛ دارو‌ها یک جهش سریع و کوانتومی را به جلو تجربه خواهند کرد و سفرهای فضایی امن و مقرون‌به‌صرفه خواهند شد. در این صورت سبک زندگی روزمره در جهان متحول می‌شود و الگوی رفتاری انسان‌ها تحت‌الشعاع این روند قرار خواهد گرفت.
علم و فناوری نانو در تعریفی ساده، توانایی کنترل ماده در ابعاد نانومتری (ملکولی) و استفاده از خواص و پدیده‌های این بعد در مواد، ابزارها و سیستم‌های نوین است. فناوری نانو با طبیعت فرارشته‌ای خود، در آینده در برگیرنده همه فناوری‌های امروزی خواهد بود و به جای رقابت به رشد آن‌ها کمک خواهد کرد. برای مثال قرارگیری مقادیر و حجم زیادی از اطلاعات در فضایی کوچک از ابعاد همگرایی فناوری‌ نانو و فناوری اطلاعات است.
در این بخش با مجموعه کتاب‌هایی آشنا می‌شویم که سعی بر آن دارند تا به زبانی ساده علم و فناوری نانو را برای دانش‌آموزان تشریح کنند. این کتاب‌ها در دسته دانش‌آموزی کتاب‌های فناوری نانو فروشگاه اینترنتی کتاب واوک قرار دارند و نوجوانان را با دنیای عجیب و جذاب فناوری نانو آشنا می‌کنند.