با نانوماسک ایرانی، از آلودگی‌ها در امان باشید!

با نانوماسک ایرانی، از آلودگی‌ها در امان باشید!

طبق اعلام وزارت بهداشت، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ‌و‌میر و دومین علت بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ ریه در جهان است. سالانه هفت میلیون انسان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و به‌طورکلی از هر ۱۰ مرگی که رخ می‌دهد، یک مورد ناشی از آلودگی هوا است!

 

هوای شهر برای چندمین روز متوالی آلوده است

در روزهای سرد پاییز و زمستان احتمال رخ دادن پدیده وارونگی دما وجود دارد این پدیده در کیفیت هوای شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد، صنایع مختلف و وسایل حمل‌ونقل فراوان اثر منفی گذاشته و منجر به کاهش هوای مطلوب و تراکم آلاینده‌ها و افزایش تعداد روزهایی با آلودگی هوا می‌شود.

ساکنان شهرهای بزرگ و آلوده در این روزها به دنبال یافتن راهکارهایی برای کاهش اثرات آلودگی هوا هستند، راهکارهایی مانند استفاده از ماسک‌های تنفسی، مصرف شیر و برخی میوه‌ها و سبزی‌ها و عدم حضور در مکان‌های آلوده. اما شاید تمام این راهکارها نوشداروهایی باشند بعد از تنفس هوای آلوده! هوایی که هر روز نفس را تنگ‌تر می‌کند و اثرات زیان‌باری بر سلامت جسم و حتی روان ساکنان شهرهای آلوده دارد.

 

با فناوری نانو پیشگیری بهتر از درمان است!

یکی از راهکارهای کاهش اثرات آلودگی‌ هوا استفاده از ماسک‌های تنفسی است، هدف از استفاده این ماسک‌ها جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به دستگاه تنفسی انسان است. اما آسیب‌رسان‌ترین ذرات آلاینده هوا ابعادی زیر ۲.۵ میکرون دارند که بخش عمده‌ای از آن‌ها به‌راحتی از ماسک‌های معمولی عبور می‌کنند. امروزه ماسک‌های تنفسی ارتقا یافته با لایه نانوالیاف می‌توانند جلوی عبور این ذرات میکرونی را بگیرند و از دستگاه تنفسی در برابر ریزترین ذرات و آلاینده‌‌ها محافظت کنند.

شرکت نانو تار پاک پس از چندین سال تحقیق و مطالعه و بررسی محصولات کشورهای صاحب برند در زمینه تولید تجهیزات ایمنی، در سال ۱۳۹۲ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای اولین‌بار در ایران، ضمن بومی‌سازی فناوری تولید ماسک‌های نانویی موفق به تولید ماسک صنعتی ارتقاءیافته با نانوالیاف و نیز تولید ماسک N99 نانوالیاف ۵ لایه شد که با توجه به شرایط آلودگی هوای تهران و ریزگردهای خوزستان و سایر استان‌ها به ارتقای سلامت در جامعه کمک می‌کند.

 

آیا این محصول تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم را دارد؟

شرکت نانو تار پاک شرکتی دانش‌بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به‌کارگیری تکنولوژی روز تشکیل شد و از مهرماه ۱۳۸۸ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع به کار کرد و هم‌اکنون در پارک علم و فن‌آوری شیخ بهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ادامه فعالیت مشغول است.

این شرکت با برخورداری از امتیازهای نظیر پرسنل متخصص و مجرب در زمینه‌های نساجی، نانوتکنولوژی، فیزیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی برق و مکانیک و با استقرار در بزرگ‌ترین قطب تحقیقاتی کشور (شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان) در زمینه تولید نانوالیاف برای مصارف گوناگون فعالیت می‌کند.

تمامی مراحل طراحی و تولید ماسک نانو تار پاک توسط متخصصان شرکت دانش‌بنیان نانو تار پاک انجام شده و این محصول مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو قرار گرفته است و توانسته گواهینامه نانومقیاس خود را از این ستاد دریافت کند. همچنین این محصول مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قرار گرفته است. ماسک N99 نانو پاک همچنین موفق به اخذ تاییدیه‌های داخلی و خارجی بسیار معتبر نظیر سازمان انرژی اتمی ایران و نیز آزمایشگاه نلسون امریکاشده است.

ماسک صنعتی FFP3 نیز علاوه بر دریافت گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

این محصول که می‌تواند در تمامی صنایع و همچنین کلان‌شهر‌ها و همه مکان‌هایی که در آن آلاینده‌های هوا وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد، نخستین ماسک FFP3 در کشور است و با توجه به بومی‌سازی تکنولوژی نانوالیاف، در زمینه کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با برندهای معتبر را دارا است.

گفتنی است که شرکت نانو تار پاک در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون تا یک میلیون و پانصد قطعه از ماسک‌های FFP3 و N99 را تولید می‌کند و تاکنون ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم به واسطه تولید این محصول اشتغال به کار یافته‌اند.

 

درباره ماسک‌های نانویی شرکت نانو تار پاک بیشتر بدانید

ماسک N99 نانوالیاف ۵ لایه

ماسک N99 نانوالیاف ۵ لایه نانو تار پاک مدل NTP-312 بهترین ماسک برای محافظت از آلودگی هوا، ریزگردها، باکتری‌ها و حتی دود سیگار است.

ماسک نانوالیاف نانو تار پاک در کلاس N99 تولید شده که به معنای ۹۹ درصد فیلتراسیون است. در حقیقت این ماسک علاوه بر لایه‌های محافظتی سایر ماسک‌ها از یک لایه نانوالیاف سود می‌برد که فیلتراسیون آن را تا ۱۰۰ برابر ماسک‌های N95 افزایش داده و به ۳/۰ میکرون یا ۳۰۰ نانومتر می‌رساند.

همچنین نانوالیاف سبب می‌شود که طول عمر ماسک ۴ برابر افزایش یابد که با توجه به بسته‌بندی کاملا شکیل و مناسب، ماسک قابل نگهداری و استفاده مجدد خواهد بود.

 

ماسک صنعتی FFP3 

به‌کارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسک‌های FFP3 قرار می‌دهد که پیش از این در کشور تولید نمی‌شد.

ماسک صنعتی هفت لایه نانوالیاف کربن‌دار نانو تار پاک مدل ماسک کربن اکتیو برای محیط‌های صنعتی با آلودگی بالا تولید شده است.

این ماسک علاوه بر لایه‌های محافظت معمول در ماسک‌ها از یک لایه کربن اکتیو برای حفاظت در برابر بخارات و گازها و همین طور از یک لایه نانوالیاف برای ۱۰۰ برابر کردن فیلتراسیون بهره می‌برد. این ماسک، به دلیل دارا بودن نانوالیاف، می‌تواند ذرات تا ۳۰۰ نانومتر را تا حد بالایی فیلتر کند.

همچنین این لایه سبب افزایش طول عمر ماسک تا ۴ برابر می‌شود و آن را در دسته محصولات مقرون‌به‌صرفه برای صنایع کوچک و بزرگ قرار می‌دهد.

ماسک هفت لایه نانو تار پاک در بسته‌بندی ۱۵ عددی قرار دارد که هر ماسک در این جعبه به صورت مجزا به بهترین نحو بسته‌بندی شده و این امکان را می‌دهد که با نگهداری بسته‌بندی ماسک قابل‌استفاده مجدد در طول عمر مفید خود باشد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات شرکت نانو تار پاک به صفحه این شرکت در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانو ایران مراجعه کنید.