برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

دومین فراخوان دوره هفتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

فناوری نانو، یکی از حوزه‌های نوظهور دانش است که به دلیل قابلیت‌ها و کاربردهای گسترده آن، مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به عنوان متولی اصلی توسعه این فناوری در ایران، به منظور تولید ثروت و بهبود کیفیت زندگی مردم، برنامه‌های گسترده‌ای را براى ارتقاء مداوم جایگاه کشور در دنیا اجرا نموده است. یکی از برنامه‌هایی که در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای این حوزه، در ستاد نانو تعریف شده است، برنامه نانومچاست که رویکرد اصلی آن، حمایت از طرح‌هایی است که به‌ نمونه اولیه رسیده و پتانسیل تجاری شدن داشته باشند.

در این برنامه، در هر سال طی چند فراخوان، بصورت مداوم پذیرش طرح‌های ارسالی از سوی متقاضیان انجام می‌گیرد. اکنون، هفتمین دوره از برنامه نانومچ در حال اجراست که در همین راستا، دومین فراخوان دریافت طرح در این دوره، از تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال جاری آغاز شده و تا یکم اسفندماه، ادامه خواهد داشت.

متقاضیان، می‌توانند در این بازه زمانی، از طریق لینک ثبت طرح، نسبت به ثبت طرح خود اقدام نمایند. پس از داوری درخواست‌ها بر اساس معیارهای ارزیابی برنامه، طرح‌هایی که پتانسیل تجاری‌سازی داشته باشند، وارد برنامه می‌شوند. طرح‌های پذیرفته‌شده در برنامه، مجموعه‌ای از تسهیلات و حمایت‌ها را در بازه زمانی مشخص، بنا به نیاز هر طرح، دریافت می‌کنند تا بتوانند نمونه اولیه خود را توسعه داده و آماده ورود به صنعت و معرفی به سرمایه‌گذار نمایند.

ارزیابی طرح‌های دریافتی، بر اساس زمان ثبت در سامانه انجام می‌گیرد و طرح‌هایی که زودتر به ثبت رسیده باشند، در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

متقاضیان، جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند از طریق پست الکترونیکی info@nanomatch.ir یا شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۲۳۶۰۲ (داخلی ۳)، با دبیرخانه برنامه تماس حاصل نمایند.