گزارش کوتاه صنعتی «کاربرد منسوجات نانوفناورانه در وسایل نقلیه» را دانلود کنید

گزارش کوتاه صنعتی «کاربرد منسوجات نانوفناورانه در وسایل نقلیه» را دانلود کنید

به محصولات مصرفی صنایع نساجی به‌غیر از پوشاک معمولی که عمدتا در صنایع دیگر کاربرد دارند،‌ منسوجات فنی یا صنعتی (Technical Or Industrial Textile) گفته می‌شود. در واقع این محصولات مواد اولیه صنایعی همچون ساختمان، اتومبیل، راه‌سازی، هواپیماسازی و… محسوب می‌شوند. برای مثال البسه کارگرانی که با آتش یا شعله سر و کار دارند که در برابر حرارت، مواد شیمیایی و مواد باکتریایی مقاوم هستند و در بازار، معروف به منسوجات حفاظتی یا ایمنی (Protective Textile) هستند.

صنایع اتومبیل‌سازی یکی از بزرگ‌ترین و در نوع خود متنوع‌ترین بازار فروش منسوجات فنی است. دامنه کاربرد آن‌ها از نخ لاستیک اتومبیل، شیلنگ و کمربندهای ایمنی گرفته تا عایق‌های صوتی و حرارتی و کامپوزیت‌های مستحکم شده نساجی برای بدنه و قطعات مورد اتصال حتی در پوشش داخلی اتومبیل از جمله روکش‌های صندلی، کف خودرو، صندوق عقب و داشبورد، منسوجات فنی مرتبط با خودرو (Automotive) هستند.

در طراحی این منسوجات علاوه بر در نظر گرفتن عامل صنعتی به زیبایی محصول نیز توجه می‌شود. منسوجات صنعتی در حدود ۴۰ درصد از کل تولیدات صنایع نساجی جهان را شامل می‌شود و به نظر می‌رسد که رشد فزاینده‌ای نسبت به دیگر محصولات صنایع نساجی خواهد داشت چرا که راحتی، زیبایی، ایمنی و کارایی معلول استفاده از ساختارهای منسوج در وسایل نقلیه است.

گزارش «کاربرد منسوجات نانوفناورانه در وسایل نقلیه» با بررسی خواص گوناگونی مانند ایجاد خاصیت ضد الکتریسیته ساکن، مقاومت در برابر پارگی، فرسودگی، پرتو فرابنفش و رنگ‌پریدگی، خاصیت خودتمیزشونده و همچنین کاربرد نانو الیاف در فیلترها و قطعات کامپوزیتی وسایل نقلیه و لاستیک خودرو، سعی بر آن دارد تا بر استفاده فناوری نانو که موجب افزایش ارزش‌افزوده کارخانه‌های خودروسازی و راحتی و ایمنی بیشتر مسافران می‌شود، تأکید کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد منسوجات نانوفناورانه در وسایل نقلیه فایل pdf این گزارش را دانلود کنید.