حوله‌ها دیگر جایی برای باکتری ندارند

حوله‌ها دیگر جایی برای باکتری ندارند

محیط‌های مرطوب و نم‌دار محل مناسبی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند. حوله‌ها نیز به‌دلیل اینکه پس از استفاده مرطوب شده باکتری‌های زیادی را در خود جای می‌دهند. این حوله‌ها در طول فعالیت‌های روزانه در مواجه با رطوبت، تجمع عرق بدن و همچنین رشد و تکثیر انواع باکتری‌ها، می‌توانند ضمن ایجاد بوی بد، باعث ایجاد انواع حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های قارچی به‌خصوص در نقاط حساس بدن شوند. علاوه بر موارد استفاده شخصی، رطوبت حوله‌ها در مکان‌های درمانی و بیمارستان‌ها می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌های مختلف در بین بیماران و کارکنان این محل‌ها شود.

 

میکروب‌ها در دام حوله‌های آنتی‌باکتریال

امروزه با هدف کاهش اثرات و بوی نامطبوع ناشی از حضور میکروب‌ها بر حوله‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، روش‌هایی مانند استفاده از میکرو و نانوکپسول‌ها، تبدیل ترکیبات بدبو به ترکیبات بی‌بو و کاهش فراریت مواد دارای بوی نامطبوع برای این منظور وجود دارد. استفاده از حوله آنتی‌باکتریال می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از اثر مضر باکتری‌ها باشد زیرا حوله‌های آنتی‌باکتریال، آلرژن‌ها، جرم‌ها و باکتری‌های درون بافت پارچه را به دام انداخته و آن‌ها را از بین می‌برند.

 

فناوری نانو بهداشت ماندگار را به ارمغان آورده است!

با ظهور فناوری نانو، دریچه‌ای جدید به روی صنعت نساجی و سایر صنایع گشوده شده است. ایجاد محیط پاک‌تر و ایمن‌تر، مهم‌ترین دستاورد فناوری نانو در بخش منسوجات است. فناوری نانو توانسته در منسوجات خانگی مانند انواع پتو، لحاف، پارچه‌های رومبلی و پرده‌ای، روتختی، ملحفه و روبالشی، تشک، حوله، رومیزی، پرده، فرش، موکت تأثیر مطلوب بگذارد و ویژگی‌های جدید در آن‌ها ایجاد کند.

پژوهشگران شرکت حوله یاس سپید مشهد توانسته‌اند با افزودن نانومواد به الیاف حوله، حوله‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید کنند و حوله‌هایی با کیفیت بالاتر، در راستای سلامت محور بودن این محصول عرضه کنند.

مهم‌ترین خواص حوله‌هایی تولیدی این شرکت، آنتی‌باکتریال و ضدقارچ بودن آن است. براساس آزمون‌های ضدباکتری و ضدقارچ انجام شده، حوله‌های آنتی‌باکتریال این شرکت قابلیت از بین بردن باکتری‌هایی از جمله E.Coli و S.Aureus را دارند. این محصول که با نام تجاری سلین عرضه می‌شود، توانسته گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو را کسب کند.

در این شرکت، تولید انواع پارچه حوله‌ای تاری پودی، پارچه حوله‌ای گردباف، حوله لباسی، دستمال حوله‌ای، حوله ساده و هدبند حوله‌ای انجام می‌گیرد.

 

درباره حوله‌های آنتی‌باکتریال شرکت حوله یاس سپید مشهد بیشتر بدانید

شرکت حوله یاس سپید مشهد از نانوذرات اکسیدروی برای تولید این محصول استفاده کرده است. با کاهش اندازه ذرات به مقیاس نانو، رهایش یون‌های روی افزایش یافته که این امر به افزایش فعالیت آنتی‌باکتریال آن‌ها می‌انجامد. در واقع با اضافه شدن نانوذرات اکسیدروی، یون‌های روی به باکتری‌های درون حوله حمله کرده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

این حوله‌ها حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کنند و خاصیت نانویی آن‌ها پایدار است به طوری که پس از شست‌وشوی فراوان نیز ویژگی آنتی‌باکتریال خود را حفظ می‌کنند.

حوله‌های آنتی‌باکتریال شرکت حوله یاس سپید مشهد به‌صورت ۱۰۰ درصدی از الیاف پنبه تولید می‌شوند و نسبت به حوله‌های معمولی آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند. گفتنی است این حوله‌ها نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارند.

این محصول با توجه به سفارش مصرف‌کنندگان به صورت عمده تولید می‌شود و در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

برای آشنایی بیشتر با حوله آنتی‌باکتریال سلین به صفحه شرکت حوله یاس سپید مشهد در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانوی ایران مراجعه کنید.