چرا خرید galaxy s21 FE به صرفه نیست؟

چرا خرید galaxy s21 FE به صرفه نیست؟

گلکسی اس ۲۰ FE (نسخه فن) یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۰ در زمان عرضه بود. این به این دلیل نبود که دوربین‌های باورنکردنی یا ویژگی‌های سخت‌افزاری منحصربه‌فردی داشت، بلکه به این دلیل بود که برخی از بهترین ویژگی‌های سری گلکسی اس را با قیمتی بسیار پایین‌تر به ارمغان آورد. با این حال علیرغم تمام ویژگی‌های خوب این گوشی، بسیاری معتقدند که  Galaxy s 21 FEبه صرفه نیست. این افراد دلایل خاصی از این جهت دارند که در این نوشته به برخی از آنها اشاره شده است.

 

طراحی پلاستیکی پشت گوشی galaxy s21 FE

گوشی نسخه طرفدار و جدید Galaxy s 21 FE است. Galaxy s 21 FE 5Gدارای صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی است، کمی بزرگتر ازGalaxy s 21 (که دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی است) ، در حالی که وضوح و زیرین Dynamic AMOLED 2X یکسان باقی می مانند. با این حال، یک تفاوت جزئی وجود دارد: قاب  Galaxy s 21 FEمستقیماً در اطراف لبه‌های تلفن قرار دارد، در حالی که در S21 و S21+ در اطراف لبه‌های برآمدگی دوربین نیز کشیده شده است. در FE، برآمدگی دوربین از همان قطعه ای که صفحه پشتی آن ساخته شده است، بیشتر شبیه مدل های  Galaxy A 2021 است.

 

تفاوت جزئی دیگر این است که گلکسی S21 FE در قسمت عقب تقریباً مسطح است، در حالی که مدل های S21 کمی به سمت قاب در لبه عقب منحنی می‌شوند. با توجه به اندازه S21 FE، این تفاوت چندانی ایجاد نمی کند – در واقع، ما تقارن طراحی آن را دوست داریم. اما در کنار این ویژگی‌ها، Galaxy s 21 FE در طراحی خود در پشت قاب، به جای استفاده از شیشه، از یک نوع پلاستیک استفاده کرده است. گرچه پلاستیک به کار رفته در این گوشی کیفیت خوبی دارد؛ اما واقعیت آن است که از زیبایی آن کاسته است. با این حال طرفداران Galaxy s 21 FEمعتقدند که پلاستیک به کار رفته در این گوشی مزیت‌هایی نسبت به شیش دارد و از این جهت قابل قبول است؛ اما علیرغم درست بودن این موضوع، شیشه زیبایی‌ای خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

 

پردازنده گوشی Galaxy s 21 FE

بسیاری از کاربران Galaxy s 21 FE گفته‌اند که پردازنده این گوشی در عمل با آنچه که سازندگان گوشی ادعا کرده‌اند فرق دارد. بسیاری گفته‌اند این گوشی خیلی زود داغ می‌کند و این نشان دهنده پردازنده ضعیف گوشی است. این در حالیست که سازندگان گوشی، پردازنده  آن را با Galaxy s20  و یا  Galaxy Z Fold یکسان دانسته‌اند.

 

Galaxy s 21 FE اسلات حافظه خارجی ندارد

Galaxy s 21 FE از یکی دیگر از ویژگی های اس ۲۱ استفاده می‌کند که احتمالاً برخی از کاربران را آزار می‌دهد. هیچ اسلات کارت microSD مانند گلکسی اس ۲۰ وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم از MicroSDXC برای افزایش فضای ذخیره سازی خود استفاده کنیم و فضای ذخیره سازی تلفنی که خریداری می‌کنید – خواه ۱۲۸ گیگابایت باشد یا ۲۵۶ گیگابایت – همان چیزی است که در اختیار دارید.

 

دوربین جلوی Galaxy s 21 FE  فلاش نور LED ندارد

دوربین ها در Galaxy s 21 FEدر مقایسه با نسل قبلی، حداقل از نظر سخت افزاری، تغییر چندانی نکرده اند. همانند S20 FE، گوشی جدید دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است که با لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو تقویت شده است و دوربین دومی قادر به ارائه زوم فضایی ۳۰ برابری است. حتی دیافراگم این سه لنز نیز نسبت به S20 FE تغییری نکرده است. با این حال دوربین جلو  فلاش نور LED ندارد و همین موضوع می‌تواند بر کیفیت عکس و فیلم‌ها تاثیر نامطلوبی داشته باشد.

 

چرا  خرید galaxy s21 FE به صرفه نیست؟

معایب باتری

ظاهرا شما یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در داخل گلکسی اس ۲۱ FE دریافت می‌کنید که کارکرد آن مانند سری قبلی است و انتظار این است که با صفحه‌ نمایش کمی کوچک‌تر و چیپ‌ست کارآمدتر عملکرد باتری بهتر شده است. اما متاسفانه اینطور نیست Galaxy s 21 FE در استفاده روزانه به اندازه کافی خوب عمل کرد، اما تا پایان روز نیاز به شارژ مجدد داشت. این در حالیست که برخی معتقدند حتی زمان شارژ شدن باتری نیز بسیار طولانی است.

از طرفی این گوشی دارای طراحی یکپارچه است، بنابراین داشتن باتری غیر قابل جابجایی طبیعی است. ما فقط زمانی با مشکل مواجه خواهیم شد که باتری به مدت زمان عمر خود برسد. ما نمی توانیم خودمان را جایگزین کنیم. برای تعویض باطری اصلی باید از مرکز خدمات مجاز سامسونگ درخواست کنیم.

 

قیمت بالا

گرچه بسیاری ای موبایل را را از نظر قیمت، بسیار مقرون به صرفه می‌دانند؛ اما برخی نیز معتقدند با توجه به ویژگی‌های گوشی قیمت تعیین شده برای آن چندان هم ارزان نیست و نسبت به نمونه‌های مشابه تفاوت قیمت چندانی وجود ندارد. البته اگر واقعا از این گوشی خوشتان آمده است از این لحاظ می‌توانید از خرید قسطی موبایل سامسونگ کمک بگیرید و به راحتی اقدام به خرید آن نمایید.

 

عدم مجهز بودن به سنسور مادون قرمز

سنسور IR می‌تواند برای کنترل دستگاه‌ها استفاده شود و بسیاری وجود آن را لازم و ضروری می‌دانند. این سنسور برای فناوری‌های بی‌سیم استفاده می‌شود.

 

عدم مجهز بودن به جک هدفون

این گوشی فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری است و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید از مبدل USB-C به ۳٫۵ میلیمتر کمک بگیرید

 

نسبت به گلکسی اس ۲۱ پیشرفت چندانی نکرده است

عدم پیشرفت Galaxy s 21 FE نسبت به گلکسی اس ۲۱ از دیگر مواردی است که کاربران به آن انتقاد کرده و حتی معتقدند در برخی از موارد کاستی‌هایی نیز نسبت به این مدل دارد. بنابراین حتی اگر قیمت آن ارزان‌تر نیز باشد ارزش خرید ندارد.

سخن نهایی

با توجه به ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردیم شما می‌توانید به راحتی و با در نظر گرفتن شرایط و ایده‌آل‌های خود در رابطه با خرید یا عدم خرید این گوشی تصمیم بگیرید. در هر صورت اگر تصمیم نهایی شما خرید این گوشی است می‌توانید از طریق روش‌های پیشنهادی خرید نیز استفاده کنید و اقدام به تهیه این گوشی نمایید. البته برای خرید هم نیاز نیست حتما حضوری دست به این کار بزنید، بلکه کافیست با خرید یک بسته اینترنت  شبانه ایرانسل به اینترنت وصل شوید و به راحتی اقدام به خرید نمایید. به همین آسانی.