دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو

دومین کنفرانس بین‌المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو برگزار می‌شود

دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو (NMNS 2017) در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۸ و ۹ آذر سال جاری (۲۹ و ۳۰ نوامبر) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس تا ۳۱ شهریور ماه اعلام شده است. این گردهمایی مشتمل بر ارائه مقاله و پوستر، سخنرانی، کارگاه و پنل گفتگو خواهد بود و متخصصان و استادانی از کشورهای مختلف، همچون انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و آفریقای جنوبی به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

دبیرخانه این کنفرانس در نظر دارد کلیه جنبه‌های ایمنی و پزشکی مربوط به نانومواد به ویژه جنبه‌های انسانی، حیوانی و زیست‌محیطی را در این رویداد پوشش دهد. همچنین هدف این کنفرانس فراهم آوردن فرصتی مناسب برای ملاقات میان دانشمندان از سراسر جهان، جهت تبادل نظرات و شروع همکاری‌های ملی و بین‌المللی در حوزه نانوپزشکی و ایمنی نانو است. مخاطبان کنفرانس، شامل محققان و متخصصانی از رشته‌های: نانوفناوری، سم‌شناسی، ایمنی محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، بیوشیمی، زیست‌شناسی، بهداشت غذایی، علوم دارویی و پزشکی می‌شود.

موضوعات کنفرانس عبارتند از:
نانوپزشکی:
– نانوحامل‌ها در سیستم‌های دارورسانی هدفمند
– نانوپزشکی احیائی
– نانوفناوری در وسایل و تجهیزات پزشکی و ایمپلنتها
– نانو زیست فناوری و سیستمهای نانو زیستی
– نانوفناوری در تشخیص، تصویربرداری و حسگرهای زیستی
– نانوفناوری سرطان و نانوتراپی
– کاربرد نانوفناوری در داروهای دامی

ایمنی نانو:
– ارزیابی مواجهه
– روش شناسی: مشخصه یابی، ردیابی و پایش
– برهم‌کنش‌های سلامت شغلی و محیط زیست
– سم‌شناسی
– اکوتاکسیسیته و تحلیل چرخه عمر
– تنظیم مقررات و استانداردسازی

همچنین سه کارگاه با عناوین زیر در حاشیه کنفرانس برگزار خواهد شد:
– سیستم تشخیصی با استفاده از سیستم میکرو آرایه
– شناسایی و درک اهمیت نانومواد اتفاقی برای ایمنی و سلامت محیط زیست
– تجاری‌سازی پژوهش‌های نانوفناوری: از آزمایشگاه تا بازار

این کنفرانس با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه ایمنی نانو، کمیته فناوری نانوی سازمان غذا و دارو و انجمن نانوفناوری پزشکی ایران صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.nanomedsafety.com مراجعه و یا با پست‌الکترونیکی inf@nanomedsafety.com مکاتبه کنید.

شایان ذکر است اولین دوره این کنفرانس با عنوان کنگره ایمنی نانو (INSC2014) با حمایت شبکه ایمنی نانو در سال ۱۳۹۳ و در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو