یک فرصتِ ناب برای تهیه کتاب‌های نانو

یک فرصتِ ناب برای تهیه کتاب‌های نانو

اینجا نانوسان است و شما یازدهمین بسته خبری فناوری نانو را مطالعه می‌کنید. این آخرین بسته خبری در سال ۱۳۹۶ است، پس پیشا‌پیش سال نو مبارک!

 

  • تهران – هاوانا

چند وقتی است که خبر فروش تجهیزات فناوری نانو ایرانی به دیگر کشورهای جهان بیشتر به گوش می‌رسد و این یعنی فناوران ایرانی علاوه بر تولید تجهیزات، در معرفی و فروش آنها هم موفق‌تر از قبل عمل می‌کنند. حالا پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو خبر داده «شرکت ایرانی توانا پس از راه‌اندازی دو آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو در کشور چین، این بار سومین آزمایشگاه با تجهیزات ایرانی را در هاوانای کوبا تجهیز و راه‌اندازی کرده است.» این خبر اضافه کرده که «این آزمایشگاه شامل ۹ محصول ایرانی ازجمله، میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)، لایه‌نشانی رومیزی، طیف‌سنج تحرک یونی، تصویربرداری مولکولی فلورسنت، الکتروریس آزمایشگاهی، همگن‌کننده مافوق صوت، خشک‌کن انجمادی، هایپر ترمیا و جداکننده سلولی است.»

این دستگاه‌ها را شرکت‌های «پوشش‌های نانوساختار»، «تجهیزات سازان پیشتاز»، «جهیزآفرینان نوری پارسه»، «توسعه فناوری مافوق صوت»، «طب و صنعت رهیاب»، «طیف آزمون اسپادانا»، «فناوران نانومقیاس» و «نانوسیستم پارس» تولید کرده‌اند.

آن طور که در خبرها آمده همکاری ایران و کوبا در زمینه فناوری نانو در همین اندازه باقی نمی‌ماند و با توجه به عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور، باید منتظر خبرهای بیشتری از این همکاری فناورانه باشیم.

 

  • دل‌گرم به فناوری ایرانی؛ نگاه به بازار جهانی

اگر خاطرتان باشد، هفته‌های قبل خبر داده‌ بودیم که «پلاسما دژ» رونمایی خواهد شد؛ دستگاهی که از فناوری پلاسما قدرت می‌گیرد و می‌تواند ویژگی آبگریزی را به کفش اضافه کند. خب، این برنامه روز دوشنبه هفته جاری با حضور صنعتگران، فناوران و اساتید دانشگاه و در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد. در این برنامه که با پوشش خوبی از طرف رسانه‌های گروهی همراه بود علاوه بر رونمایی از دستگاه پلاسما دژ، تفاهم‌نامه‌ای هم برای فروش این دستگاه میان شرکت بسافن‌ و گروه تولید کفش سپنتا به امضا رسید.

حالا دست‌اندرکاران گروه تولیدی کفش سپنتا – که مانند بسیاری از تولیدکنندگان، دل‌پردردی از جولان محصولات بی‌کیفیت چینی در بازار کشور دارند – خود را به ابزاری جدید مجهز کرده‌اند و امیدوارند تا حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشند و حتی رقابت میان کالای ایرانی و چینی را به زمین حریف بکشند!

 

  • یک فرصتِ ناب برای تهیه کتاب‌های فناوری نانو

خبر داشتید که فروشگاه اینترنتی واوک، در این روزها جشنواره‌ای را با نام #عیدگذرونی_با_کتاب برگزار می‌کند؟ خب پس این را هم بدانید که در این جشنواره بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب مرتبط با فناوری نانو هم ارايه شده است! کتاب‌هایی با موضوعات نانومواد، نانوپزشکی، نانوبیوتکنولوژی، مبانی فناوری نانو، نانوالیاف، ایمنی فناوری نانو، کاربردهای فناوری نانو، آنالیز، مشخصه‌یابی و مهندسی سطح و…

اگر شما قصد تهیه کتاب‌های مورد نیازتان در حوزه فناوری نانو را دارید، فرصت را غنیمت بشمارید و از تخفیف‌های ویژه این جشنواره استفاده کنید. اگر هم به کتاب نیاز ندارید باز هم فرصت را غنیمت بشمارید و در مسابقه اینستاگرامی #عیدگذرونی_با_کتاب شرکت کنید! اگر خیلی اهل شرکت در مسابقه و این حرف‌ها نیستید دست‌کم  به کمپین  #عیدگذرونی_با_کتاب بپیوندید و اطرافیانتان را به کتاب‌خوانی در ایام نوروز تشویق کنید!

این خبر را بخوانید تا بیشتر در جریان جشنواره #عیدگذرونی_با_کتاب قرار بگیرید.

 

  • وقتی که از تعطیلات برگشتید…

خب این آخرین بسته خبری فناوری نانو قبل از تعطیلات نوروزی است. اما این تعطیلات هم در چشم‌ به‌هم ‌زدنی می‌گذرد!  پس برای اینکه خیلی غافلگیر نشوید به خاطر داشته باشید که نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، هفتم اردیبهشت‌ماه و هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو، بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. اولین کنفرانس ملی میکرو و نانوفناوری هم یکی از چند رویداد علمی کشور در حوزه فناوری نانو است که باید منتظر برگزاری آنها در بهار ۱۳۹۷ باشیم.