کتاب آنالیز و مشخصه‌یابی نانومواد

۱۷ کتاب که به شما در آنالیز و مشخصه‌‌یابی نانوساختارها کمک می‌کنند

پس از فرآیند ساخت و تولید، ما به ابزارها و تکنیک‌هایی نیاز داریم تا ثابت و تبیین کنیم که مواد، ابزار و یا سیستم‌هایی را در مقیاس نانو ساخته‌ایم. ابزارها و دستگاه‌های ساده مانند میکروسکوپ‌های نوری، برای مشاهده دنیای نانو کارآمد نیست. ارزیابی و تعیین مشخصات نانوساختارها نیازمند روش و ابزارهای توسعه یافته است.
با توجه به رشد روز افزون کاربرد مواد نانوساختار در صنایع و تحقیقات آزمایشگاهی مختلف، لزوم شناسایی صحیح آن‌ها بیش از پیش اهمیت یافته است. مشخصه‌یابی این نانومواد از جمله تعیین مشخصات متنوع نانوساختارها اعم از اندازه ذرات، شکل ذرات (کروی، سوزنی، لوله‌ای و…)، توزیع، خواص نوری، مکانیکی، مغناطیسی، سطحی و شیمیایی، بافت و غیره نیازمند روش‌های مختلفی است. برای تعیین هر یک از خصوصیات ذکر شده در نانومواد از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود تا اطلاعاتی دقیق از ساختار، اندازه و خواص آن‌ها به‌دست آید.
– روش‌های تجزیه و تحلیل میکروسکوپی
– تعیین ساختار مواد به کمک پراش و پراکندگی
– انواع طیف‌سنجی‌ فلورسانس پرتوی X و فوتوالکترون، طیف‌سنجی جذب، نشر و یا تفرق نور مرئی و ماوراءبنفش، طیف‌سنجی ارتعاشی، طیف‌سنجی موزبار و طیف‌سنجی جرمی یون ثانویه
– روش‌های تجزیه و تحلیل حرارتی و گرماسنجی
– روش‌های اندازه‌گیری سطح، اندازه ذرات و حفرات
در ادامه با ۱۷ کتاب درباره آنالیز و مشخصه‌یابی نانومواد آشنا می‌شوید که هر یک به بخشی از این دانش وسیع و تخصصی پرداخته است. شما می‌توانید این کتاب‌ها را در بخش کتاب‌های آنالیز و مشخصه‌یابی فروشگاه اینترنتی واوک بررسی و تهیه کنید.