صفر تا صد زندگی بنیان‌گذار شرکت آرا پژوهش

صفر تا صد زندگی بنیان‌گذار شرکت آرا پژوهش را ببینید

در ادامه مجموعه ویدیوهای صفر تا صد زندگی کارآفرینان و پیشتازان حوزه فناوری نانو، در این مطلب صفر تا صد زندگی دکتر سید عباس شاهمرادی، بنیان‌گذار شرکت آرا پژوهش را مشاهده خواهید کرد. همانطور که پیش از این اشاره کرده بودیم «صفر تا صد» عنوان برنامه‌ای تلویزیونی است که از شبکه چهارم سیما پخش شده است. در این برنامه نخبگان، مخترعان، پیشتازان فعالیت‌های علمی و بنیان‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به سخنرانی پرداخته‌اند و صفر تا صد موفقیت خودشان را تشریح کرده‌اند.
دکتر شاهمرادی متولد شهر نطنز است. او در کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان حافظ تهران و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان البرز در رشته ریاضی فیزیک به پایان رساند. او به دلیل علاقه‌ای که در کودکی به کارهای عملی و تجربی داشت، عملکرد دستگاه‌های مختلف توجه‌اش را به خود جلب می‌کرد و علاقه بسیاری به شناخت آنها داشت؛ به همین دلیل برای تحصیل در رشته مکانیک کاربردی وارد دانشگاه شریف شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشگاه امپریال کالج لندن رفت.
دکتر شاهمرادی به ساخت تجهیزات الکترونیکی و پیشرفته علاقمند بود و می‌دانست که صرفا با داشتن تخصص مکانیک نمی‌تواند در این حوزه موفق عمل کند و به همین دلیل در طول تحصیل علاوه بر موضوعات تخصصی رشته تحصیلی خود به یادگیری مباحث فیزیک، الکترونیک و نرم‌افزار پرداخت. او پس از بازگشت به کشور، در دانشگاه شریف به تدریس پرداخت و در کنار کار آموزشی برنامه‌های پژوهشی خود را نیز پیش برد و سرانجام در سال ۱۳۷۷ شرکت آرا پژوهش را بنیان‌گذاری کرد و توانست پس از سال‌ها فعالیت در این شرکت میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) را در کشور تولید کند.
برای آشنایی بیشتر با دکتر سید عباس شاهمرادی و محصولات دانش‌بنیانی که به بازار عرضه کرده است، این ویدیو را ببینید: