ده کانال مهم فناوری نانو را در تلگرام دنبال کنید

ده کانال مهم فناوری نانو را در تلگرام دنبال کنید

در میان انبوه اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی که این روزها در موبایل‌ها می‌بینیم، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب‌ترین آنهاست. این اپلیکیشن که توسط دو برادر برنامه‌نویس روس طراحی شده است در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به خاطر امکانات منحصر به فردش در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دنیا تبدیل شود. در ایران هم این اپلیکیشن با اقبال عمومی مواجه شده است و امروز می‌بینیم که نهادهای دولتی، موسسات، برندها و اشخاص از این ابزار موثر برای اطلاع‌رسانی و انتشار محتوا بهره می‌برند. تعداد کانال‌هایی که در حوزه فناوری نانو فعالیت می‌کنند هم قابل توجه هستند و نهادهای مختلفی اقدام به انتشار محتوا از طریق این رسانه نوین می‌کنند. دنبال کردن این کانال‌ها باعث می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان در جریان آخرین اخبار و رویدادهای فناوری نانو باشید. در ادامه اطلاعات ۱۰ کانال مهم و پرمخاطب فناوری نانو را می‌توانید مشاهده کنید و در صورت تمایل دنبال کنید:

کانال تلگرام رسمی ستاد توسعه فناوری نانو
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/irannnao می‌توانید دنبال کنید. در این کانال محتوای متنوعی از جمله معرفی آیین‌نامه‌های حمایتی، معرفی مقالات بین‌المللی محققان ایرانی، معرفی واژگان تخصصی فناوری نانو، انتشار اخبار داخلی و خارجی فناوری نانو، ارائه آمار دستاوردهای داخلی در حوزه فناوری نانو به صورت روزانه از طریق این کانال منتشر می‌شود. تاکنون بیش از ۵۰۰۰ مطلب بر روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۱۴۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال تلگرام باشگاه نانو
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/nanoclub_ir می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو مدیریت می‌شود.  علاوه بر مطالب علمی و آموزشی، اطلاعیه‌های المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، جشنواره‌ها و مسابقات دانش‌آموزی اطلاع رسانی می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال تلگرام مجله اینترنتی فناوری نانو (نانوسان)
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/nanosun می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط مجله اینترنتی نانوسان مدیریت می‌شود و علاوه بر انتشار اخبار همایش‌ها و گردهمایی‌های فناوری نانو، ویدیوها و محتوای چندرسانه‌ای آموزشی، نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریات و گزارش‌های فناوری نانو و اطلاعات کتاب‌های عمومی و تخصصی فناوری نانو را منتشر می‌کند. تاکنون بیش از ۵۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال تلگرام صنعت و بازار فناوری نانو
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/imdnano می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو اخیرا فعال شده است و توسط کارشناسان این کارگروه مدیریت می‌شود. کارگروه صنعت و بازار یکی از زیرمجموعه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که با هدف ترغیب صنایع کشور برای به‌کارگیری فناوری نانو و حمایت از آن‌ها در این مسیر ایجاد شده است. رویکرد اصلی این کارگروه، آشناسازی صنایع کشور با کاربردهای فناوری نانو و تسهیل فرآیند انتقال فناوری از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های فناور داخلی به متقاضیان صنعتی است. در این کانال ضمن انتشار اخبار و مقالات تخصصی حوزه صنعت و بازار فناوری نانو، آیین‌نامه‌های حمایتی و گزارش‌های تحلیلی منتشر می‌شود.

کانال تلگرام اشتغال فناوری نانو (NanoTalent)
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/rayatalent می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط پایگاه اشتغال فناوری نانو مدیریت می‌شود. این مجموع زیرنظر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو فعالیت می‌کند. در این کانال علاوه بر انتشار مطالب آموزشی تخصصی در حوزه اشتغال و بازارکار، طرح‌ها و آیین‌نامه‌های حمایتی، دوره‌های آموزشی اشتغال و فرصت‌های شغلی اطلاع‌رسانی می‌شود. تاکنون بیش از ۴۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۴۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال سایت آموزش فناوری نانو
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/edunanoir می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط سایت آموزش فناوری نانو مدیریت می‌شود. در این کانال علاوه بر اطلاع‌رسانی آخرین مطالب آموزشی بارگذاری شده بر روی سایت آموزش فناوری نانو، اخبار وبینارها و دوره‌های آموزشی منتشر می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۳۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال نانومچ
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/nanomatch می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط دبیرخانه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو مدیریت می‌شود. ستاد توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، از فناوران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو در قالب برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch) حمایت می‌کند. در این کانال مطالب و مقالات تخصصی در حوزه نوآوری، طراحی محصول منتشر می‌شود و برنامه‌ها و رویدادهای این دبیرخانه اطلاع‌رسانی می‌شود. تاکنون بیش از ۶۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۲۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال شبکه نانونساجی ایران
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/nanotexnet می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط شبکه نانونساجی مدیریت می‌شود. شبکه نانونساجی، پلتفرم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در صنعت نساجی است. چشم‌انداز شبکه، تسهیل همکاری منسجم بین بازیگران علمی، صنعتی و نهادی مرتبط با نانونساجی به منظور ارتقای نوآوری، تحقیق،توسعه و افزایش تعداد و نرخ موفقیت پروژه­‌های انتقال فناوری است. در کانال تلگرام این شبکه، اخبار رویدادی و دستاوردهای داخلی حوزه نانو نساجی منتشر می‌شود. تاکنون بیش از ۹۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال مرکز توسعه نانوپوشش ایران
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/incdc می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط دبیرخانه مرکز توسعه نانوپوشش ایران مدیریت می‌شود. مرکز توسعه نانوپوشش یکی از زیر مجموعه­‌های کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در سال ۱۳۹۲ با هدف رسوخ فناوری نانوپوشش­ ها در صنایع و شرکت­های متقاضی و همچنین هدایت و حمایت شرکت­ های سازنده تجهیزات تشکیل شده است. در کانال تلگرام این مرکز، آخرین اخبار حوزه نانوپوشش‌ها و مقالات تخصصی این حوزه منتشر می‌شود. تاکنون بیش از ۳۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۵۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

کانال شبکه آزمایشگاهی
این کانال را از طریق آدرس www.telegram.me/labsnet می‌توانید دنبال کنید. این کانال توسط دبیرخانه شبکه‌ آزمایشگاهی فناوری نانو مدیریت می‌شود. در این کانال، به معرفی شبکه آزمایشگاهی به محققین، پژوهشگران، صنعتگران و تمام کسانی که در سراسر کشور به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند، پرداخته می‌شود و برنامه‌ها و طرح‌های آینده شبکه به اطلاع ایشان می‌رسد. تاکنون بیش از ۴۰۰ مطلب روی این کانال قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰۰ نفر این کانال را دنبال می‌کنند.